top of page
Zuzana Bukovčanová

Výstava artefaktů K-popových umělců HYBE v LA

Muzeum Grammy zanedlouho zahájí svou novou výstavu o K-popu, na které spolupracuje spolu se společností HYBE. Tato interaktivní výstava dokumentuje historii a dopad společnosti HYBE a představuje její odkaz bezkonkurenčních inovací a kreativity, jakožto globální zábavní značky, udávající novodobé trendy v k-popovém průmyslu.



Muzeum spojilo své síly s jihokorejskou společností HYBE, která stojí za vznikem fenoménu - celosvětově známé k-popové skupiny BTS, a celou řadou dalších známých umělců jako např.: SEVENTEEN, TOMORROWXTOGETHER, LE SSERAFIM nebo ENHYPEN. Výstava je nazvána "HYBE: We Believe In Music, A Grammy Museum Exhibit". Bude ji možné navštívit od 2. srpna do 15. září v muzeu v centru města Los Angeles. Muzeum bere tuto výstavu jako součást své pokračující snahy prozkoumat hudbu, kulturu, technologie, fandom a byznys za korejskou populární hudbou, zvanou K-pop.


K vidění budou zejména originální outfity, které na sobě měli slavní umělci k-popové scény v ikonických hudebních videích. Za zmínku rozhodně stojí "Yet To Come (The Most Beautiful Moment)" od fenoménu BTS, "Maestro" od k-popové skupiny SEVENTEEN, "Sugar Rush Ride" od TOMORROWXTOGETHER, "Sweet Venom" od ENHYPEN nebo "Easy" od dívčí k-popové skupiny LE SSERAFIM. Na výstavě bude také vystaveno příslušenství a vybavení, které bylo využíváno během vystoupení jak u výše zmiňovaných umělců, tak i spousty dalších, jako ZICO, fromis_9, BOYNEXTDOOR, TWS, &TEAM či ILLIT (často označovaných za juniorské skupiny, nováčky). Je to poprvé, kdy bude možné tyto symboly vidět společně na jednom místě.


Jedinou k-popovou skupinou, která nebyla zařazena na seznam vystavovaných, se staly NewJeans. Důvodem jsou zejména nedávné konflikty mezi Min Hee-jin, generální ředitelky vydavatelství skupiny Ador a její mateřskou společností HYBE - "Bylo na volbě každého labelu, zda se výstavy zúčastní nebo ne..." uvedla ve svém prohlášení společnost HYBE.



Součástí výstavy budou také tři knihy, které poskytl pro tuto příležitost zakladatel Big Hit Entertainment (od roku 2021 známá pod názvem HYBE) "Hitman" Bang ze své osobní sbírky - korejská kopie knihy Hermanna Hesseho "Demian: The Story of Boyhood", jež se stala inspirací pro album "Wings" od BTS z roku 2016; "Umění milovat" od E. Fromma, která značně ovlivnila éru BTS s názvem "Love Yourself"; a "Jungova mapa duše" od M. Steina, jež se podílela na sérii BTS "Map Of The Soul".


Jako další možnou zajímavost výstavy lze zařadit její interaktivní sekci, zahrnující interaktivní zpěvné a taneční místnosti, vyhrazené místo pro fanoušky jako oslava nekonečné podpory mezi k-popovými idoly společnosti HYBE a jejich fanouškovskou základnou. Součástí výstavy bude také zážitková místnost, ve které bude k vidění například vystoupení BTS s písní "Butter" na předávání cen Grammy v roce 2022, a fotostánek, kde si mohou návštěvníci zapózovat po boku svého oblíbeného k-popového idola. Na výstavě bude k vidění i exkluzivní videoobsah s producenty, umělci, hudební videa a další.



"HYBE a jejich umělci představují současnost a budoucnost globální hudební scény a naším cílem je touto výstavou prohloubit uznání a respekt k jejím tvůrcům a interpretům. HYBE přispěl k vytvoření hřiště inovací, které inspiruje fandomy, jež překračují věk, pohlaví i geografii. Muzeum GRAMMY je nadšené, že může poskytnout prostor, kde mohou fanoušci vyjádřit svou lásku ke k-popu a cítit se blíže svým oblíbeným idolům." řekl prezident/generální ředitel muzea GRAMMY M. Sticka.


Zdroje: TheKoreaHerald, TheGrammyMuseum, K-popNews, NBC News



0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page